Inflyttning i de första lägenheterna i området Björkvallen

Nu börjar området Björkvallen ta form och inflyttning i de första 66 lägenheterna i Bo Klok-området har påbörjats. I slutet av november kommer resterande radhus med 16 lägenheter vara klara för inflyttning.

Under hösten fortsätter belysningsarbetena på gatan Björkvallen. Arbetet beräknas vara klart i mitten av oktober.

Belysningen på Idrottsvägen kommer att kopplas på igen innan det blir mörkt på morgonen, så det blir en säker väg till skolan.

Grävningsarbetena vid Björkvallen beräknas vara klara i slutet av november i denna etapp. Det innebär att det kommer att vara begränsad framkomlighet till Västerängsskolan ytterligare en period. Det kommer att grävas tvärs över gatan i korsningen Björkvallen/Idrottsvägen vilket kommer innebära att trafiken kommer få ledas om över delar av parkeringen till medborgarhuset.

Dynamo Fastigheter kommer att bygga lägenheter på marken intill medborgarhuset. Arbetet påbörjas under hösten och beräknas vara klart i vår.

På gång den närmaste tiden

• Belysningen på Björkvallen och Idrottsvägen blir klart under oktober.
  • Trafiken leds om över delar av av parkeringen vid medborgarhuset när det grävs i gatan i korsningen Björkvallen/Idrottsvägen.

Mer om området Björkvallen

Flerbostadshus ska byggas i området Björkvallen. Kommunen samordnar utbyggnaden. Enligt den preliminära tidplanen kommer området att stå klart kring årsskiftet 2021-2022.

Här kan du läsa mer om projektet Björkvallen

Sidansvarig: Samhällsbyggnadsförvaltningen