Håbo kommun samverkar för ökad trygghet

Under senare tid har det inträffat händelser i Bålsta centrum som gör att flera personer upplever oro och känner sig otrygga. Många undrar också vad Håbo kommun gör i detta. Vi tar människors oro på stort allvar och vill att alla som bor och vistas i kommunen ska känna sig trygga. Därför vill vi också berätta om vad vi gör i arbetet med att skapa ett ännu tryggare Bålsta centrum.

Många av kommunens verksamheter arbetar på olika sätt för en trygg och säker kommun. När det gäller ungdomar är det främst socialtjänsten, skolan och kultur- och fritidsförvaltningen som samverkar för att ge barn och ungdomar en så bra start i livet som möjligt. Vi samarbetar även med polisen, räddningstjänsten och andra externa aktörer.

Trygghet och samverkan - Håbo (habo.se) Länk till annan webbplats.

Sidansvarig: