Visionen är att skapa ett bättre samhälle

Lions är en av världens största hjälporganisationer med medlemmar som engagerar sig ideellt i olika samhälls- och hjälpprojekt. I Håbo har Lions sedan 2015 samarbetat med kommunens skolor och förskolor genom att utbilda förskolepedagoger och fritidsledare i värdegrundsprogrammet Tillsammans.

Tillsammans syftar till att utveckla barn och ungdomars färdigheter i samarbete, respekt, ansvar och konflikthantering.

Här kan du läsa mer om värdegrundprogrammet Tillsammans Lions Quest Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Olle Atling från Lions Club Bålsta förklarar att deras vision är att skapa ett bättre samhälle.

Genom att stötta Lions lokalt så kan man även göra en påverkan globalt eftersom alla pengar går oavkortat till projekten kan de också göra en stor nytta på plats utan att ätas upp av olika administrativa kostnader.

Mer om Lions

Lions har 1,4 miljoner medlemmar världen över. Medlemmarna engagerar sig helt ideellt i olika samhälls- och hjälpprojekt inom områden som katastrofhjälp och humanitära behov, syninsatser, ungdomar och miljö. Med sina insatser förbättrar Lions livskvaliteten för människor lokalt, nationellt och internationellt.

På Lions webbplats hittar du mer information om deras arbete Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Utställning om FN:s globala mål för hållbar utveckling

Vill du veta mer om hur vi kan jobba för ett bättre samhälle, lokalt, nationellt och globalt? Besök utställningen om FN:s globala mål för hållbar utveckling som visas i Bålsta Centrum till och med fredagen den 24 maj. Du hittar utställningen i lokalen mitt emot Dressman klockan 11.00-15.00. Kommunens miljöstrateg finns på plats och svarar på frågor.

Här kan du läsa mer om de globala målen i Agenda 2030