Skridskoåkning för skolor och barnomsorg

Bålsta ishall är bokningsbar för skolor och barnomsorg veckorna 40-43, 45-51, 2-7 och 9-13. De flesta av dessa veckor är reserverade för var och en av skolorna från kommunen.

Öppettider, veckor och bokningar

Vecka 40, vecka 2 och vecka 13 är fria att boka för alla skolor, så som barnomsorg.
Övriga veckor är reserverade för en viss skola fram till 10 dagar före aktuellt datum.
Lediga tider är åter bokningsbara för alla, när bokningstillfället är färre än 10 dagar fram.

Bokning av Bålsta ishall

Bokningstiderna måste vara bekräftat bokade, innan skola eller annan kund har rätt att nyttja lokalen.
Om bokningsförfrågan är sänd i ett tidigt skede, är det mer sannolikt att den hinner hanteras.

Det är föredraget om specifika lektionstider bokas, istället för hela block. Då detta hjälper personal på plats att veta när isvård kan göras, utan att störa lektionstiden.

Bokning.habo.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., gör en bokningsförfrågan eller se vilka tider som är lediga.

Forening@habo.se, sänd en bokningsförfrågan, avboka en tid, eller ställ en fråga om lokal eller schema.

Byta tider med annan skola

Om skolor vill byta reserverade tider och veckor med varandra, ska information om detta skickas till forening@habo.se. Gärna med en kopia till personen du kommit överens med.

Dag

Tider för skola

08.15-14.45

08.15-14.45

Ordningsregler

All utrustning ska vara av isen när bokningstiden är slut. Det ska placeras, på så gott som samma plats som utrustningen stod före den bokade tid. Detta gäller även om samma nyttjare, också har tiden efter uppehållet.

För att kylan ska stanna kvar i lokalen, måste dörrar stängas till ordentligt.

För en säkrare ishall:

• Ansvarg bokare ser till att vuxna är närvarande när barn vistas i lokalen.
  • Lärare ansvarar för att ha koll på flera utrymningsvägar, och för elevernas utrymning vid ett larm.
  • Återsamlingsplats vid utrymning är ishallsparkeringen, som ligger i sydostlig riktning om ishallen.
  • När ismaskinsporten är öppen ska all utrustning plockas av, följt av att man själv lämnar ispisten.
  • När ismaskin är på ispisten får man av ingen anledning beträda, och sargdörrar ska hållas stängda.
  • Alla som för sig på ispisten ska bära hjälm på huvudet, och skridskor på fötterna.

E-post: forening@habo.se
Telefon ishallspersonal, måndag-fredag klockan 7.00-16.00: 0171-52052