Lärande, nyfikenhet och glädje!

Håbo kommuns skolor är en plats där varje individs drivkraft och kreativitet tillsammans skapar möjligheter för var och en att lära och utvecklas. Tillsammans för ett hållbart Håbo och en kommun för hela livet.

Utbildningar på Fridegårdsgymnasiet

Läs om våra program och hur du ansöker

Fridegårdsgymnasiet

Information och kontaktuppgifter om Håbos gymnasieskola.

Lov och läsårstider

Information om terminsstart, terminsslut, lov- studiedagar och helgdagar.

Genvägar

Fridegårdsgymnasiet på håbo.se får nytt utseende

I april får Fridegårdsgymnasiets sidor på håbo.se nytt utseende. Syftet är att det ska bli lättare för dig som besökare att hitta information och öka tillgängligheten. På de nya webbsidorna har vi gjort förändringar, bland annat samlat och komprimerat information.

Till Fridegårdsgymnasiet
Ska du börja gymnasiet ? Då kan du ha rätt till reseerättning

Elever på gymnasiet kan ha rätt till SL- kort eller UL- kort för att resa till och från skolan. Om du studerar i Uppsala län kan du få ett UL-kort om det är minst 6 km till skolan. Om du studerar i Stockholms län får du ett SL-kort. Om det är minst 6 km till Bålsta station får du också ett UL-kort.

Läs mer och ansök
Nu börjar omvalet till gymnasiet

Du som ska börja gymnasiet i höst behöver skicka in din ansökan. Omvalet öppnar den 16 april. Sista dag att lägga in eller ändra ditt val är den 15 maj. Tänk på att rangordna din utbildningar i den ordning du vill ha dem.

Gymnasieantagningen Storsthlm

Kontakta Håbo kommun

Kontaktcenter är din direktkontakt till Håbo kommun. Där får du information, vägledning och rådgivning som rör kommunal verksamhet och service. Välkommen att hör av dig till oss om du har frågor om till exempel reseersättning.
Telefon08:00 - 16:00 måndag till torsdag 08:00 - 15:00 fredagar 08:00 - 12:00 dag före helgdag0171-525 00