Fridegårdsgymnasiet i topp i årets UF-mästerskap

elever får pris

Onsdagen den 6 mars 2019 hölls årets mässa - Entreprenörskap på riktigt, som arrangeras av Ung Företagsamhet i Uppsala län. Efter mässan var det prisutdelning där Fridegårdsgymnasiets elever och lärare visade goda resultat och vann flera priser.

På mässan i Ung Företagsamhet på IFU-arena i Uppsala sammanfattades Uppsala läns UF-år. Totalt 206 UF-företag deltog på mässan och ställde ut sina företag för allmänheten, företagare och andra intressenter. Senare på kvällen var det prisutdelning.

Gymnasiet i topp

Fridegårdsgymnasiets tog tillsammans hem totalt 11 priser. För fjärde året i rad tog gymnasiet hem priset Årets UF-företag i Uppsala län och två av företagen (Spelskaparna och OnTheGo) kvalificerade sig till SM i maj.

Fridegårdsgymnasiets priser 2019

Årets UF-företag

Årets tjänst
1 plats. OnTheGo UF

Årets vara

Årets tillväxtföretag
3 plats. OnTheGo UF

Årets reklamfilm
2 plats. Spelskaparna UF

Årets innovation
3 plats. Assure UF

Årets företag i Håbo kommun
1 plats. Creative Promotion UF
2 plats. Spelskaparna UF
3 plats. OnTheGo UF

Årets UF-lärare i Uppsala län
1 plats. Johnny Hellgren

Jessika Syrjälä som är med och driver företaget OnTheGo UF som totalt vann tre priser och kvalificerade sig för SM säger,
– Det här är så himla kul! Vi har lagt ner mycket tid och hårt arbete på företaget och det har gett resultat. Jag kan inte ta in att vi ska till SM!

Vinnare av titeln årets UF-lärare Johnny Hellgren säger,
– Jag är så oerhört stolt över våra fantastiska elever. Man ska ha klart för sig att sådana här framgångar inte kommer gratis, det ligger mycket hårt arbete bakom. Efter två raka femteplatser i SM satsar vi nu på att ta hem SM-guldet till Bålsta.

Har du frågor?
Då är du välkommen att kontakta:
Johnny Hellgren, UF-ansvarig på Fridegårdsgymnasiet
E-post: johnny.hellgren@edu.habo.se

Ung Företagsamhets webbsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer.

Johnny Hellgren får pris

Sidansvarig: Barn- och utbildningsförvaltningen