Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Pil ner

Kontakta Håbo

Kontakta Håbo kommun

E-postadress: kommun@habo.se

Håbo kommunhus
Centrumleden 1
746 80 Bålsta

Vi startar Barn- och fritidsprogrammet!

Nu är det klart! Barn- och fritidsprogrammet startar på Fridegårdsgymnasiet hösten 2020.

Programmet ger högskolebehörighet!

Programmet ger högskolebehörighet. Möjligheten att välja en annan väg - att välja alternativa kurser och på så sätt rikta studierna direkt mot jobb efter gymnasiet, finns också.

Programmet är en bra grund för många olika yrken

På barn- och fritidsprogrammet kombineras de gymnasiegemensamma kurserna som krävs för att få högskolebehörighet, med spännande kurser inom pedagogik, ledarskap och socialt arbete med arbetsplatsförlagt lärande. Det är ett program för den som är intresserad av människor och vill utveckla sin sociala kompetens. Det går att välja mellan två inriktningar: pedagogiskt arbete eller socialt arbete.

– Vi är glada över att vi har fått förtroende att starta barn- och fritidsprogrammet som ett systerprogram under Samhällsprogrammet. Det känns bra att kunna erbjuda ett så intressant och viktigt program som barn- och fritid till våra framtida elever. Eleverna kommer att få värdefulla kunskaper om vår sociala värld, om människors utveckling och om samspel. Det är viktiga kunskaper att ha med sig in i arbetslivet, säger Catharina Wakim som är rektor på Fridegårdsgymnasiet.

Är du intresserad och vill veta mer?

Här kan du läsa mer om barn- och fritidsprogrammet.
Här ser du vilka kurser som ingår

Har du frågor?

Då är du välkommen att kontakta vår studie- och yrkesvägledare.