Ansök om skolskjuts inför hösten

Barn som går i förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola eller anpassad gymnasieskola kan få skolskjuts mellan hemmet och skolan. För att få skolskjuts måste vissa krav uppfyllas. Ansök på håbo.se/skolskjuts.

Ansök i god tid

Vi behöver få din ansökan så snart som möjligt för att kunna garantera skolskjuts från höstterminens första skoldag. Sista ansökningsdag inför höstterminen är den 7 juni. Om du ansöker senare kan vi inte garantera ett beslut innan skolstart.

Läs regler och ansök om skolskjuts på håbo.se/skolskjuts

Har du haft skolskjuts tidigare?

Vissa av våra tidigare beslut om skolskjuts är fleråriga och gäller under flera läsår. Om du har ett beslut som är flerårigt och giltigt även nästa läsår, behöver du inte skicka in en ny ansökan.

Logga in vårdnadshavarportalen för att se alla dina beslut Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.